12 september 2014

'n Beetje herfst...


Ondanks dat het hek tussen de weilanden open staat en ze dus een groot terrein hebben om te wandelen en grazen, vind je de Dames en hun kroost vaak in de wei achter ons huis. Als we nog maar één stap buiten durven zetten, komen ze al vrolijk richting de draad gegaloppeerd, om een stukje brood of een wortel te vragen. Als we  niet meteen reageren, blijven ze staan en kijken ze ons vragend aan alsof ze niet begrijpen waarom we niet even iets lekkers komen brengen.

Eventhough the gate between the fields is open, and they have a large area to walk and graze, the Ladies and their little ones are often found in the field behind our house. If we dare to come in our back garden, they're galloping to the wire fence, 'asking' for a slice of bread of a carrot. If we don't immediately bring something, they will stay there and look at us very accusingly, not understanding how we could forget to bring them a treat.


Vooral de mama-met-witte-neus is altijd wel te vinden voor een tussendoortje. Als ze ons ziet rekt ze haar nek zo ver mogelijk uit, zodat we zeker haar een beetje meer zullen geven dan de rest. Ze is eigenlijk een enorme vreetzak en zelfs na 3 wortels heeft ze nog trek. De vorige keer hadden we Thijsje meegenomen (Philippe hield hem vast) en in een onbewaakt moment was ze zelfs aan hem beginnen knabbelen! Ze beet niet echt en Thijs leek totaal niet ongerust of onder de indruk, hij zat heel rustig naar dat gekke bruine ding te kijken. Maar ik had toch liever niet dat ze mijn kat opat ;o)

Especially the Mom-with-the-white-nose is always in for a snack. When she sees us, she stretches out her neck as far as she can, to make sure we won't forget to give her a bit more then the others. She has a huge appetite and even 3 carrots aren't enough for her. Last time we brought Thijs (Philippe held him), and she started to munch him! She didn't really bite and Thijs didn't seem to mind it at all, but I did prefer her not to eat my cat! ;o)


De kleintjes proberen ook al eens een klein hapje. De grootste van de twee heeft al eens van een wortel gesnoept. Die hield hij in zijn mond zoals een sigaar. Hij snapte niet goed wat hij ermee moest doen, dus schudde hij zijn hoofd heen en weer, in de hoop dat het deel wortel dat hij niet tussen zijn tanden had eraf zou vallen. Hij had nog niet door dat hij erop moest kauwen.

The little ones are carefully trying to grab a snack too. The largest one tried a carrot once, but he held it in his mouth like a cigar and was shaking his head to get rid of the strange orange thing, not understanding he had to chew it.


Je ziet overal alweer paddestoelen opkomen. Ik hoorde dat er dit jaar meer zijn, vanwege het warmere weer. Ik zie ze graag. Deze kwam ik tijdens een wandelingetje tegen. Het lijken wel kommetjes en ik vraag me af of ze na een regenbui ook vol staan met water.

Toadstools are growing everywhere. I heard there are lots of them this year, because of the higher temperatures. I like them a lot. These I found during a walk. They look like bowls, and I wonder if they will be full of water when it has rained.


Als je ze van dichterbij bekijkt zie je eigenlijk pas goed wat voor kleine kunstwerkjes paddestoelen eigenlijk zijn. De fijne sporendragers en de ruwe hoed, prachtig!

If you take a closer look, you can see what a piece of art these toadstools actually are. The fine fine gills and the 'crusty' looking cap, beautiful!



Vliegenzwammen heb ik nog niet gezien. Ik hoop dat er een paar in onze tuin opkomen (als je je afvraagt waarom: bij de rood-met-witte-stippen vind je soms kaboutertjes en die mogen best wat klusjes doen hier in en om het huis!) ;o)

I haven't seen the red ones with white dots yet. I'm hoping some will grow in my garden (if you wonder why: we all know the red-with-white-dots, as we call them in Dutch, house gnomes, and I could really use some gnome help around the house!) ;o)


Het is dan nog wel zomer, maar de herfst zit ontegensprekelijk in de lucht. Geïnspireerd door al die mooie herfstkleuren van de paddestoelen, het mooie glanzende bruin van de paarden (oh, en vergeet niet het rood-bruin van de eerste kastanjes die ik vond!) heb ik nog een paar blokjes gemaakt voor mijn herfstquilt.

It's still Summer, but Autumn definately is in the air. Inspired by the beautiful Autumn colors of the toadstools and the shiny brown horses (oh, and don't forget the beautiful red-brown of the first chestnuts I found!) I made a couple of new blocks for my Autum quilt.


Verschillende van de stoffen die ik in deze quilt heb gebruikt zijn van de serie 'Pheasant Hill' van Kansas Troubles. Dit bleek heel toepasselijk te zijn, want kijk eens wie er van de week voorbij kwamen gewandeld toen ik zat te quilten. (Foto's zijn gemaakt met mijn gsm, dus minder scherp dan normaal).

Many fabrics I used in this quilt are from the 'Pheasant Hill' series, by Kansas Troubles. This seems to be very appropriate for this quilt, because look who were stopping by as I was quilting. (Pictures are taken with my phone, please don' mind the quality).


Deze dames kwamen helemaal uit het bos achter ons huis, door de wei van de paarden naar onze tuin. We zagen ze toen ze op nog geen 2 meter van ons raam rondscharrelden. Ze vonden het helemaal niet erg dat we even toekeken. Ze wandelden - nadat ze eerst het glimmende grijze ding dat wij 'auto' noemen, nieuwsgierig hadden bekeken - rustig de straat over, naar een veilig plekje in het hoge gras van Bob zijn wei.

These ladies walked all the way from the forest behind our house, through the horses' field to our garden. We noticed them when they were strolling around, just 2 meters from our window. They didn't mind our attention at all, they just went on - after having inspected the shiny grey thing on our driveway (we call it a car ;o) -  continueing their way to a comfortable place in a more safe area. They crossed the street and disappeared in the high grass.

Vanochtend is het mistig, maar ze beloven een warme, zonnige dag.
Geniet ervan!
It's a misty morning out here, but forecasts are warm and sunny. Have a nice day!



10 opmerkingen:

Nanske zei

Dat is wel zalig wonen,he...
Met zo de natuur rond je heen.
Wij hebben hier een uil met van die grote ronde ogen...die hier als we s'avonds buiten zitten zomaar uit de haag komt gevlogen.
Een groene specht.
Waterhoentjes,kikkers en padden en prachtige libelle's.
Een beetje van alles en wat me ook wel blij maakt is Tiger Woods...tijgerkatje.
Het zwerverkatertje dat hier altijd om eten komt vragen.
Hij vlucht als je de deur opent maar komt dan steeds lekker alles eten wat ik in z'n potje doe.
Dichtbij zal hij nooit komen.
Geniet maar van je huis en thuis...Groetjes...

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtige foto's!!!!

Truus zei

Wat heerlijk -paarden bij je huis! Mis ze nog steeds na 3jaar.. Wie had dat gedacht dat jij de paarden een wortel of brood zou geven toen je daar net kwam wonen??? En wat het paard deed bij Thijsje,is gewoon wat knabbelen met de lippen,dat doen ze ook bij elkaar.
Geniet van deze mooie dag en hopelijk vind je een vliegenzwam.
groetjes,Truus uit Drenthe

Mireille zei

Ach Ellen, wat woon jij toch prachtig!
Wat een geweldig uitzicht hebben jullie zowel voor als achter het huis, vooral de paarden, zo leuk. en wat een ruimte voor kleine Thijs. Ik vind het altijd weer genieten om je foto's te zien en je blog te lezen,

vriendelijke groeten,
Mireille

Anoniem zei

Dagelijks bezoek ik je blog. Niet enkel de quilt en de -perikelen vind ik erg leuk. Maar ook je natuurfoto's weten met steeds te charmeren. In een "vorig leven" heb ik menige herfst- en winterochtend mijn partner vergezeld tijdens zijn fotosessies in het Verdronken Land van Saeftinge.
dankbare groetjes
Julienne

monne-floor zei

Prachtig wonen in de natuur,wij wonen achter de staatsbossen in ravels en tussen de boeren en in onze tuin komt ook van alles op bezoek.
Groetjes Simonne.

Ineke zei

Ach Ellen toch, je woont paradijselijk, zo mooi, zo vredig en zoals ik het zie, zeer lieve buurtjes ;-)

Liefs, Ineke

Ellie's Quiltplace zei

@ Nanske: genieten he! Vooral Tiger Woods die je zo beschrijft, heerlijk!
Wij hebben ook uilen, maar ze laten zich bijna nooit zien. Je hoort ze wel heel de tijd met elkaar 'babbelen' 's nachts. Zo gezellig!

@ Wietske: dankjewel :o)

@ Truus: tot nu toe nog geen geluk met de vliegenzwam ;o)
Thijs vond het helemaal niet erg, dat zo'n groot bruin beest wat aan hem aan het knabbelen was, haha! Maar goed dat ze dat bij mij niet probeerden, dan was ik gillend weggerend denk ik :o) Die boterham en wortel, ja, daar ben ik ook nog altijd verbaasd van, maar ik zou nog steeds niet zomaar naar andere paarden gaan dan deze en Bob.

@ Mireille: dankjewel! Thijsje was laatst ontsnapt. Hij heeft de tijd van zijn leven gehad buiten, maar hij was toch ook wel weer heel blij dat hij thuis was :o)

@ Julienne: fijne herinneringen! Natuur kan zo mooi zijn! Vaak hoef je niet eens ver te gaan om ervan te kunnen genieten.

@ Simonne: jij woont volgens mij ook heerlijk rustig! Die spontane bezoekers, dat is ontzettend leuk. Gisteren was er weer een eekhoorntje in de tuin, maar ik heb hem zelf niet gezien. Hij zal vast nog wel eens langskomen, want bij de buren staat een hazelaar ;o)

@ Ineke: ik heb de allerliefste buren :o)

Paqui Galán zei

Bonitas fotos !!! ♥

Ellie's Quiltplace zei

@ Paqui Galan: gracias!

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...