12 juni 2015

Kristel...


Sinds ik Kristel Salgarollo ontmoette op de quilttentoonstelling in Edingen, hebben we contact gehouden. In januari vroeg ze me of ik het niet leuk vond om een quilt te maken met haar nieuwe stoffencollectie: Il Nostro Natale.
Natuurlijk zei ik meteen 'ja'!

After I met Kristel Salgarollo at the quilt exhibition in Enghien, we kept in touch. In January, she asked me if I would like to make a quilt with her upcoming fabric series: Il Nostro Natale.
I immediately said 'yes'!


Een paar weken geleden haalde ik de stofjes op. Ik had al wel een aantal ideeën, maar nog geen concreet patroon. Nu dat dat klaar is, kan ik aan de slag met deze nieuwe quilt.

I collected the fabrics a few weeks ago. I had some ideas, but no concrete sketch or design yet. Now that that part is finished, it's time to get started on my new quilt.


Dit zijn de stofjes die ik uitkoos voor mijn project. Het zijn mooie warme kleuren rood en blauw en een beetje bruin. Vooral de randstof vind ik mooi. Kristel heeft hem zo ontworpen dat je makkelijk kunt fuzzy cutten zonder al te veel stofverlies te hebben. Ik zal nog een 'effen' ecru achtergrondstof toevoegen, voor achter de applicaties.

These are the fabrics I choose for my project. They're lovely warm reds and blues and some additional brown. I specifically love the border fabric. Kristel designed it so that you can fussy cut it, without having to throw away too much. I will add some 'plain' background fabric since I want to add some appliqué. 


En het thema van de quilt? Winter en sneeuwmannen natuurlijk!

And the theme? Winter and snowmen of course!

5 opmerkingen:

Annie Kingma zei

Mooie stoffen
Fijn weekeinde Groetnis Annie

Truus zei

Wat leuk dat ze jou dit gevraagd heeft!
Net een mooie quilt gemaakt en nu al weer bezig met een nieuw ontwerp--petje af!
zonnige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Anoniem zei

Wat leuk!!!! Ik ben heel benieuwd en iedereen denk ik wel. Succes. Groetjes Wilma

Ellie's Quiltplace zei

@ Annie: ze zijn inderdaad prachtig! Kristel heeft gekozen voor maar een beperkt aantal kleuren. Eerst dacht ik dat ik vast en zeker vanalles zou moeten toevoegen, maar dat blijkt helemaal niet nodig. Ze doen het prima in het quiltje en hebben niks extra's nodig.

@ Truus: stilzitten staat niet in mijn woordenboek ;o)
Ik vind het een hele eer om mee te mogen ontwerpen. Nu natuurlijk duimen dat Kristel het ook een leuk ontwerp vindt! Ze heeft er nog niks van gezien :o)

@ Wilma: ik zelf ook :o) Als ik een quiltje maak met lapjes uit m'n voorraad zou ik nog allerlei kleuren hebben toegevoegd. Maar nu heb ik me hiertoe beperkt en het wordt zo ontzettend leuk! Zo bont als mijn Switch! wordt, zo rustig wordt dit quiltje. Super leuk om dat verschil te zien.

begoña zei

Maravillosos tus diseños omo siempre.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...